För tidigt?

Det var en som skrev i kommentarerna att man är för ung för att flytta hemifrån vid 16 års ålder och jag kan inte hålla med om det!
Jag som flyttade när jag var 16 tycker att det är en sak man borde göra igentligen!? varför ska man hålla på och snylta av sina föräldrar tills man fyller 20 eller äldre? Klarar ni inte av att sköta skolan i den åldern eller laga mat så är det väl erat problem och då får ni ju göra något åt det, men sen hålla på att klaga och tjata på andra som klarar det är ju ingen smart idé eftersom dom har skapat sig ett nytt kapitel i sitt liv och alla kapitel är en ny erfarenhet!

Kom och tänka på det att folk som kämpar och kämpar men aldrig får något ut av det, vad gör dom till slut?
För en annan så känns det som om man är inne i en riktigt tung period med att dels hinna med allt och sen också hålla motivationen uppe för att kämpa vidare. Känns som att man kommer ramla ihop vilken sekund som helst.
Men undra vad dom som hela tiden sliter arlset av sig för att kanske aldrig lyckas, hur f*****n orkar dom hålla kroppen uppe? Det skulle jag vilja veta för då får dom fan lära en annan det också!

En person sa till mig att ens kropp inte tål för många motgångar under sitt liv, jag tror tvärtom att destomer motgångar ens kropp får destomer erfarenhet får man och blir starkare i sinnet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror du har fel där stefan, men det om motgångar, du kan relatera detta till handbollen, det är nyttigt att lära sig vinna, och att man blir starkare av att förlora är bara skitsnack. motgångar kan vara en push till viss del. men blir det för många så orkar man inte. därför ska man lära sig att vinna. för då blir man en vinnare/ ha d

2008-09-30 @ 21:30:12
Postat av: =)

jag tror du har fel där stefan, men det om motgångar, du kan relatera detta till handbollen, det är nyttigt att lära sig vinna, och att man blir starkare av att förlora är bara skitsnack. motgångar kan vara en push till viss del. men blir det för många så orkar man inte. därför ska man lära sig att vinna. för då blir man en vinnare/ ha d

2008-09-30 @ 21:31:11
Postat av: Anonym

Rättelse. ja skrev inte att det är för tidigt .. jag menade att ja tror det är tungt att bott så långt ifrån lsäkten sedan man var 16. :)

2008-09-30 @ 21:34:19
Postat av: Maria

Det som inte dödar, det härdar!

Man blir starkare av motgångar, för som sagt man lär sig hur man ska tackla allt efter ett tag!

2008-09-30 @ 21:45:53
URL: http://mariajohansson87.blogg.se/
Postat av: Sanna (:

Det där med 16år och flyttat hemifrån är nog en individuell sakfråga. alla är olika mogna, men jag tror att de flesta som är 16 år och har viljan att klara sig själv klarar sig själv! Jag är en av dom, precis som du Stefan! :) Det är enormt utvecklande och lärorikt att flytta hemifrån som liten 16-åring.. Man växer som individ och den dagen man inte har någon att vända sig till har man ju alltid vänner som ställer upp! :) Allt går om man vill!!! :D

2008-10-01 @ 21:54:21
URL: http://olssonsannah.blogg.se/
Postat av: Anonym

det stämmer till viss del får du tillägga... om du får motgångar hela tiden mår du inte bra maria!

2008-10-01 @ 23:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0